Monday, June 28, 2010

Laila Taib College

Despite some fishy things going on, Wong Soon Koh pointed his fingers at others for politicising the "lehlon" of United College. He said he does not want to explain more about it in the future.

It is dictatorship, thus you can explain it only at your wish. The best way is to open up your check book and let the public make the judgement. There were indeed so many gray issues on the management of United College and then the "lehlon" of this college to become Laila Taib College. You cannot run this College as your family business.

You kept saying it is the cheapest college in Malaysia. You could be right, but the fact is its quality is also the lowest.

You mentioned that Taib's brother donated the land. I wonder how can an outsider of Sibu got so much land in Sibu.

黄顺舸:提供廉宜升学选择 联合学院建设乃为砂民

(本报诗巫26 日讯)原砂联合学院董事主席拿督斯里黄顺舸部长表示,当初砂联合学院创设时,土地和硬体建筑分别是由拿督杜菲玛目和已故拿督斯里刘会干博士的启德行集团所报效,当年捐款给该学院的人士包括丹斯里张晓卿、拿督许如泉、拿督许如衡、已故拿督陈仁华以及拿督斯里陈则颂等。

对于这些人的贡献,他感到十分感激,也表示不欲再对反对党将莱拉泰益学院政治化的种种课题再作回应。

他表示,反对党指责人联党以1令吉象征性的费用,就将联合学院过名给砂拉越基金的事,并声称这是来自人民血汗钱。

他反问既然是上述有关人士的捐献,才有联合学院,以及发展成今天的莱拉泰益学院,那是没有理由要将有关人士捐献的联合学院变卖给政府,再将收益还给捐款和捐地者。

他指联合学院的建设是为了诗巫以及砂州全民的,因为联合学院创设当初旨在为提供学子们廉宜的升学选择,因为在全马要完成一个文凭证书,最起码也要花去2万令吉,但在该院,却提供了最便宜的收费。

享全免学费条件

随着联合学院易名为莱拉泰益学院的推展礼于今年3月份举行后﹐现有在莱拉泰益学院升学的学生已有800名﹐且在砂拉越基金的奖学金计划下﹐享有全免的学费条件。

他说,800名以及明年继续入学的学生,总人数约1500名,全部是学费全免,这当中的全免数额又值多少钱?

他指,那是千千万万的钱,但如今却全免了,受惠的是学子们,现在﹑将来﹑以后的以后,下一代学子们也一样享有这个福利,只要升学条件符合要求。

全马找不到全免学费学院

推展礼期间以及首相到访莱拉泰益学院时,对于该学院能提供全免学费的事﹐高教部长和首相两人感到万分惊讶﹐因为全马再也找不到﹐在砂拉越基金奖学金计划下 ﹐提供全校学生学费全免的事。

但在莱拉泰益学院﹐在州政府和砂拉越基金的创造下,全免念书的事就达成了。

州政府和该基金已承诺将提升学院的软硬设备﹐最终会在2012年提升为大学地位。

他希望反对党停止将学院问题政治化。

也是本州第二财长暨环境与公共卫生部长的黄顺舸今早在常青酒店举行的联合学院第十一届毕业及颁奖典礼上发言时,这么表示。

这也是该院最后一届的毕业生举行毕业典礼,共有139名毕业生领取他们的毕业证书﹐惟今天出席典礼的学生只有70多位。

勿把教育政治化

他强调,教育是千秋事业,不能为了个人利益以及政治议程,把教育政治化了。

由先辈到现在的诗巫家长们,尤其是重视教育,因为惟有教育可以改变生活,带来更好的机会。

他说,教育对孩子们是非常重要的事,尤其莱拉泰益学院是一所技术学院,为砂中区的再生能源经济发展走廊提供资源人才,它将在未来几年开动。

该走廊将把诗巫、沐胶及民都鲁划为发展的三角区,涉及的领域包括各类工业、养殖业、制造业、渔业等,估计它会在2030年期间创造150万个工作机会。

“因此如何在未来10到20年里去创造这些领域的工作人才?同时政府欲在2020年达到发展的州属地位,现在是处于发展中阶段。”

他表示,今天毕业的学生将后有许多机会等待他们掌握,以及接受各方面挑战,毕业生们是明天的领袖,今天的领袖们已逐步要退休。

时间不断变迁,易了名的联合学院,将迈向更好的明天。

他希望毕业生们不论是步入社会工作,还是继续到国外升学,都要努力将自己塑造成全方位的人才,惟有如此才能确保自己在社会中立足,同时成为一名成功人士。

4 comments:

  1. What is a good free blogging website which i can react to blogs and the like will react to me?


    my page ... vaginal mesh Lawsuits

    ReplyDelete
  2. You ought to be a part of a contest for one of the highest quality sites on the net.
    I am going to recommend this site!

    Also visit my blog - cost of dental implant

    ReplyDelete
  3. Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your
    site? My website is in the exact same niche as yours and my visitors would genuinely benefit
    from some of the information you present here. Please let me
    know if this alright with you. Regards!

    My webpage: tinyurl.com

    ReplyDelete
  4. Everyone loves what you guys are up too. Such clever work and coverage!
    Keep up the terrific works guys I've incorporated you guys to our blogroll.

    my webpage - www.jessica-alexander.Com

    ReplyDelete